TURKIET 09

Den 25e juli åkte jag som sagt till Turkiet. Runt 18.00 lyfte planet från arlanda och landade runt elva. Väl på flygplatsen var det KAOS, det tog oss två timmar att få tag på våra väskor. Sen var det bara att satta sig i bussen mot Alanya som skulle ta två timmar. Var framme vid vårt hotell runt tre kanske och fick inte får lägenhet förens vid fyra.

26 juli:









Första dagen så gick vi till stranden och mötte upp min moster, hennes man och mina kusiner. På kvällen shoppade vi på bazaren och åt middag vid hamnen.

27 juli:



Stranden idag igen, sen skulle vi äta middag och helt plötsligt börjar dom med nån show, fågeldansen, macarena och hej monika (?!) Helt sjukt var det, och dom andra dagarna var vi på två andra restauranger och då kör dom samma show med samma låtar igen, blev ganska tjatigt haha.

28 juli:


osminkad och fräsh ;)

Denna dag låg vi vid poolen för vid fyra skulle vi åka till nån marknad uppe i bergen. Köpte lite kläder och 18 armband för 10 kr! Det är ju ganska billigt i turkiet om man prutar bra, men jag hatar det! Det är såå jävla jobbigt och vissa försäljare (inte alla dock) är sliskiga och så jävla otrevliga så det finns inte. Nej tacka gud för att vi har fasta priser i sverige

29 juli:




















Min mammas födelsedag! Började dagen med turkiskt bad, hamam. Va lite obehagligt men det ska vi inte gå in på nu. Sen gick vi till stranden, som vanligt! Runt fem gick vi tillbaka till hotellet, gjorde iordning oss och sen blev vi upphämtade för att bli skjusade upp till slottet på berget som delar alanya för att vi skulle få se solnedgången. Riktigt fint va det. Sen åkte vi ner igen och åt middag på restaurangen Mona Lisa. Samma show igen... Sen blev det nattbad, otroligt skönt!

30 juli:

















Klockan nio blev vi upphämtade från hotellet för vi skulle på en båttur. Det var verkligen helt sjukt najs, vi stannade vid grottor, badade mitt ute i havet och låg och solade. På kvällen åt vi såklart och shoppade vid bazaren igen!

31 juli:







Sista dagen på stranden! Jag och Magnus simmade ca en km rakt ut, lika varmt vatten där som vid stranden, ca 30 grader, sjukt ju! Åt även sista kebabrullen till lunch, sjukt god! Sen var det bara att gå upp och fixa sig inför sista kvällen i Turkiet!

1 Juli:



Sista dagen tillbringades en stund vid poolen. Sen var det bara att packa för att åka hem. Bussen skulle kommit 19.50 men kom istället 20.50 så det blev lite stressigt. Hamnade brevid några norrmän på bussen, sjukt roliga och trevliga. 00.20 lyfte planet och 03.30 landade vi på arlanda!

Nathalie











Kommentarer
Postat av: Emma

söta älskling :)

2009-08-03 @ 15:20:45
URL: http://emmabrattstrom.blogg.se/
Postat av: Amanda

jag hatar dig, tänker inte umgås med dig mer för att du är brownie ! :'( (jag älskar dig såklart fortfarande men är inte alls glad XD ) <3

2009-08-03 @ 21:21:19
URL: http://dampamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0